Členové ACC Brno
Seznam členů klubu
Přehled srazů 2020
Přehled akcí pro aktuální sezónu
American Cars Club Brno

Historie Automobily Rozcestí

Hostorie_Ford_Mustang_1

Americká mládež toužila na začátku šedesátých let minulého století po levném, sportovně vyhlížejícím automobilu a tak se v hlavě viceprezidenta společnosti Ford Lee Iaccocy zrodila myšlenka vyvinout jednoduché, cenově přístupné sportovní auto. Netušil však, že se tímto modelem podaří dosáhnout jednoho z největších úspěchů v historii amerického automobilového průmyslu po druhé světové válce.

 

 

Hostorie_Ford_Mustang_2

Ropná krize v roce 1973 vyvolala i v Americe zvýšený zájem o menší, hospodárnější vozy. K dlouho odkládanému představení nástupce slavné první generace Fordu Mustang došlo v roce 1974. Nový model nazvaný Mustang II převzal řadu stylistických prvků prvních Mustangů, včetně pádícího koně ve středu masky chladiče. Tato generace i další, které následovaly, však již nedosáhly úspěchu prvních Mustangů.

 

 

Hostorie_Ford_Thunderbird

Kompletní pohled do více jak padesátileté historie Fordu Thunderbird. První z těchto strojů spatřil světlo světa v roce 1955. Ford tak rychle reagoval na úspěch konkurenčního Chevroletu Corvette, představeného v roce 1953. Od té doby přišlo na svět deset generací této americké legendy. Neváhejte a ponořte se do světa klasických amerických korábů.

 

 

Hostorie_Cadillac_1

Henry Martyn Leland založil před sto lety továrnu na výrobu automobilů a dal jí jméno po francouzském šlechtici Antoine de la Mothe Cadillac, který na místě dnešního Detroitu založil v roce 1701 osadu Fort Pontchartrain. Jeho rodový znak začal zdobit přídě luxusních automobilů, které se staly symbolem prosperující Ameriky. V roce 1909 se tato firma stala součástí koncernu General Motors (GM) a dodnes si udržela postavení jeho vrcholné značky. Vydáme se po stopách historie vzniku opravdových „křižníků silnic“, které v padesátých a šedesátých letech brázdily americké dálnice.

 

 

Poprvé použil Chevrolet název Impala v roce 1956 u konceptu určeného pro výstavu Motorama, kterou koncern General Motors pořádal každoročně v letech 1949–1961. Tento dvoudveřový vůz s maskou ve stylu Corvette a bohatě prosklenou střechou hardtop předznamenal uvedení nové vlajkové lodi značky Chevrolet, pojmenované podle jihoafrické antilopy, nazývané v jazyce Zulu Impala.

 
 

zpět